19 February 2013

Diet Atkins - 10 Cara cara Untuk Berjaya Di Induksi (2 Minggu)

Fasa Induksi adalah pengenalan pertama anda untuk Atkins. Ini adalah kali apabila anda mempunyai peluang untuk melonjakkan berat badan anda, dan ia membolehkan badan anda untuk menjadi biasa untuk membakar lemak untuk bahan api dan bukannya karbohidrat. Jika anda berjaya dalam Induksi, Fasa seterusnya Atkins harus menjadi semakin mudah. Berikut adalah 10 cadangan untuk membuat Induksi kejayaan, dan menetapkan peringkat untuk penurunan berat badan yang berterusan dalam tiga Fasa seterusnya Atkins.


1) Count karbohidrat bersih anda. Membuat sebahagian 20 gram anda karbohidrat bersih (gram karbohidrat jumlah tolak gram serat, yang mempunyai hampir tiada kesan pada t darah sugar.Don anda lupa untuk mengira jus lemon dan lain-lain perasa diterima dan termasuk 1 gram karbohidrat bersih bagi pengganti gula. Dan yang paling penting, tidak menggunakan elaun karbohidrat anda untuk makanan yang tinggi gula dan kanji dan rendah serat. Dan dengan cara semua, jangan memotong karbohidrat bersih dan protein pengganti dan lemak.

2) Makan sayur-sayuran anda! Pastikan anda makan 12 hingga 15 gram karbohidrat bersih anda dalam bentuk sayur-sayuran asas. Jika anda tidak, anda mungkin sembelit, yang boleh memberi kesan nombor pada skala anda. Serat dan kelembapan dalam sayur-sayuran juga membantu anda berasa kenyang dan berpuas hati. ). Anda boleh mempunyai salad besar pada waktu makan tengah hari, salad sampingan pada majlis makan malam dan masih mempunyai beberapa hidangan sayur-sayuran kegemaran anda yang dimasak.

3) Minum air anda. Lapan cawan setiap hari adalah syor standard, tetapi anda lebih besar dan lebih aktif, lebih banyak yang anda perlukan. Dua cawan boleh datang dari kopi atau teh (berkafein adalah denda), herba teh, gula-gula soda atau sup. Selagi air kencing anda adalah jelas atau pucat, anda minum cukup. Jangan pernah sedikit sekali pada cecair dalam usaha sesat untuk melihat nombor yang lebih rendah apabila anda melompat pada skala. Tidak minum air yang mencukupi sebenarnya membuat badan anda mengekalkan cecair sebagai mekanisme perlindungan.

4) Ambil sedikit garam (atau sup atau tamari / kicap) untuk mengelakkan mengalami kelemahan, sakit kepala, kekejangan otot atau kepala sebagai peralihan badan anda terutamanya membakar lemak untuk tenaga. Sejak Atkins adalah diet diuretik semulajadi, anda tidak perlu untuk mengelakkan garam untuk mengurangkan pengekalan air. Gejala boleh hasil daripada ketidakseimbangan elektrolit yang disebabkan oleh kehilangan mineral bersama-sama dengan cecair. Awas: terus untuk menghadkan garam jika anda sedang dirawat untuk tekanan darah tinggi atau doktor anda telah menasihatkan anda untuk menghadkan pengambilan natrium.

5) Makan 4 hingga 6 auns protein dimasak pada setiap waktu makan, bergantung kepada ketinggian dan jantina anda. Seorang wanita genit boleh kenyang oleh 4 auns; seorang lelaki mungkin perlu 6 auns. Seorang lelaki yang sangat tinggi juga mungkin perlu sedikit lebih. Makan terlalu banyak protein protein atau makan sahaja dan bukan sayur-sayuran atau sebaliknya, skimping pada protein, akan mengganggu dengan kehilangan berat badan dan / atau meninggalkan anda lapar dan tertakluk kepada ketagihan karbohidrat.

6) Makan cukup lemak untuk berasa berpuas hati. Anda perlu lemak untuk membantu merangsang pembakaran lemak badan. Dan jika anda sedikit sekali pada lemak dan makan jumlah yang betul protein dan karbohidrat, anda akan lapar dan memberi ke dalam menggesa untuk karbohidrat. Ingat, lemak semulajadi adalah denda apabila anda mengawal pengambilan karbohidrat. Sebaliknya, jangan menganggap anda boleh makan seberapa banyak lemak yang anda mahu. Kalori daripada lemak tidak menambah, walaupun pada diet rendah karbohidrat.

7) Watch untuk karbohidrat Tersembunyi. Hanya dengan membaca label pakej, anda boleh mengelakkan mereka tambah gula dan lain-lain karbohidrat sneaky. Hanya kerana pakej mengatakan ia rendah kalori tidak bermakna ia adalah rendah dalam karbohidrat. Elakkan produk berkalori rendah melainkan mereka sedang dilabel sebagai karbohidrat rendah. Begitu juga, menggunakan versi penuh lemak mayonis, sos salad dan sebagainya. Rendah lemak versi makanan berbungkus hampir setiap kali menambah gula untuk menggantikan rasa yang dibawa oleh minyak. Jika label adalah jelas, menyemak makanan di kaunter karbohidrat.

8) Menulisnya. Catatkan apa yang anda makan dalam jurnal pemakanan setiap hari atau menggunakan semua alat yang hebat dalam Komuniti untuk memantau kemajuan anda dan merancang makanan anda. Meletakkan pena untuk kertas (atau jari untuk keyboard) membolehkan anda untuk melihat corak anda mungkin terlepas sebaliknya. Anda akan juga cepat melihat jika anda sedang memakan lebih karbohidrat daripada anda berfikir anda.

9) Watch kalori anda. Walaupun anda tidak perlu untuk mengira kalori pada Atkins, ini tidak bermakna anda boleh menikmati protein, lemak dan asas sayur-sayuran percuma untuk semua. Terlalu banyak apa-apa jua yang akan menyebabkan berat badan anda ke gerai, atau menyumbang kepada pertambahan berat badan. Jika ini mula berlaku kepada anda, anda mungkin perlu cek realiti. Wanita perlu menembak untuk pelbagai 1,500 hingga 1,800 kalori sehari, manakala lelaki perlu bertujuan untuk 1,800 kepada 2,200. Potong kalori anda jika anda tidak kehilangan berat badan, dan jika anda digunakan untuk mengira kalori, anda akan tahu mana rangkaian anda.

10) Lihatlah dalam kabinet ubat anda. Tertentu over-the-kaunter (OTC) ubat-ubatan boleh melambatkan penurunan berat badan anda, termasuk ubat anti-radang nonsteroidal (NSAID), termasuk aspirin, ibuprofen (Motrin, Advil) dan naproxen (Aleve, Naprosyn) menyebabkan pengekalan air dan boleh menghalang pembakaran lemak . Kurangkan kembali atas adalah mungkin. Jika anda memerlukan tambahan melegakan kesakitan, cuba acetaminophen (Tylenol atau Panadol), yang tidak NSAID.


Sumber :  Al-Yani Md Yusuf in Kelab Diet Atkins [Malaysia]

7 comments:

Anonymous said...

Hi there, I discovered your website by way of Google whilst looking for
a related subject, your site got here up, it appears good.
I have bookmarked it in my google bookmarks.

Hello there, simply turned into aware of your weblog thru Google, and found
that it is truly informative. I am gonna watch out for brussels.
I will appreciate for those who proceed this in future.
Lots of other people will probably be benefited from your writing.
Cheers!

Here is my web blog; special compilation

Anonymous said...

Fine way of telling, and pleasant piece of writing to obtain facts on the topic of my presentation focus, which i am going to convey in school.


Feel free to visit my site: special compilation

fatisya ahmad said...

baru nak berjinak2 dengan atkins ni.follow sy balik kalau sudi.makacihhh :)

Home4health said...

selamat berdiet atkins fatisya :))

Unknown said...

Guna google translate ye...boleh cuba perbaiki tatabahasa after copy paste..hihi..pening baca

Home4health said...

Syue : saya tak pasti kalau penulis asal artikel ini guna google translate, saya cuma copy n paste.
InsyaAllah ada masa nanti saya edit semula ayt ni.
Tq :))

*Mami Damia Aisyah* said...

tq share.

jom singgah