27 February 2014

Khasiat Cuka Epal/Apple Vinegar Cider

Cuka bersifat asid, dan akan menjadi alkali dalam badan apabila di makan / minum dan membantu merawat penyakit.

Tidak sesuai untuk diambil secara makan/minum bagi ibu mengandung, anak-anak bawah 5 tahun tidak disarankan, berikutan sifat 'tajam' nya apabila diminum, namun boleh dicuba dengan kuantiti sangat sedikit sahaja , hentikan jika berlaku sebarang tindakbalas negatif pada badan.

Untuk ibu yang menyusukan anak dan pesakit gastrik perlu ambil yang pasturized.

Pilih "Apple Cider" yg mempunyai Geladak atau 'ibu' atau pati seperti serdak di dalamnya kerana ia mengandungi 'Asid Malik / Malic Acid' yang membantu menghapuskan bakteria juga menandakan lebih sempurna proses pembuatannya, berbanding yg jenis clear water tu kerana didapati proses pembuatan cuka tersebut tidak berapa natural... biasa proses pemerapan cuka diganti dgn yis bagi mempercepatkn proses pemerapan.

Jenama Bragg antara yang ada 'mother', rujuk :https://www.facebook.com/groups/GNRAM/permalink/185184574990973/?comment_id=194066650769432&offset=0&total_comments=1

*Sesuai juga merawat vagina yang gatal disebabkan yis / candida dengan cara ambil 2 sudu besar ACV, campur secawan air suam, sapu rata Miss V anda atau mandi dengan air mandian ACV + air suam dalam bath tub.



Sumber info : GNRAM



3 comments:

@LeenShamsh said...

ehh mek belum beranakkah??

asilah isa said...

kalau jenama bragg tu ibu memyusu boleh ambil ke?

Home4health said...

Boleh puan.asalkan pasturized.