11 September 2013

Dua Intonasi Yang Berbeza

Dulu Sofea pandai sebut PAPA.

Sekarang..

Mama dan papa adalah MAMA.

Mula-mula mak paknya konpius,anak panggil mama tapi pandang muka papa.
Bila ajar panggil papa,sekali je sebut lepas tu tersipu-sipu malu.Gatai anak ni :p

Kena dengar betul-betul cara sebutan Sofea.
Kalau..

 mama = mama
 ma' maa = papa

Kekadang pening oi..
Terfikir juga anakku ni pelat huruf 'P' ke?
Tak apa la,perlahan-lahan ajar.


Lagi satu, dah ajar Sofea kenal anggota badan tapi satu halnya bila kita sebut mana TELINGA, dia pergi tunjuk telinga mama pula.
Betulkan semula,tolong tunjuk telinga dia,dia senyum pastu pegang telinga mama lagi.
Kalau sebut mana KAKI, dia selamba angkat kaki.Malasnya tunjuk pakai jari.Gangster ko ye..

Macam-macamlah perangai kamu ni Sofea :))


2 comments:

ayahmamilisa said...

hehe comey je perangai anak2 kita kan..yang ni la nanti jadi momen terindah :)

Nur Zulya said...

kann mamilisa..sebab takut maknya lupa,tu yang tulis dalam blog :))