10 September 2013

Kecil Nilainya Tapi Besar Impaknya

Saja nak bagi tahu ni,harga beras dah naik 10 sen.Itu baru beras jenama Faiza.Tak tengok lagi jenama beras lain.
Dan tak tengok lagi harga barang yang lain.

Nampak tak impak kenaikan harga minyak 20 sen ni.Setengah orang cakap setakat 20 sen tu tak terasa sangat.Percayalah pasti akan terasa pada barangan runcit terutamanya barang keperluan.

Hari tu hampir pengsan dalam Tesco.Susu tepung Sofea asalnya dulu rm18.90,minggu lepas nak beli dah tukar harga rm22.90.
Rm4.00 naik woi..

Peniaga ambil kesempatan?
No komen.
Rasanya bukan semua.
Harga minyak dah naik,kos pengangkutan mesti bertambah.
Dari mana nak cari untung atau modal pusingan,terpaksa juga naikkan harga barang.

Erkk..nak suruh bercucuk tanam?
Nak tanam apa atas rumah flat.kikikiki
Berjimat cermat?
Sehabis daya dah ni berjimat cermat.
Nasib badannn...

4 comments:

Ayu azmir said...

tu la nasib badan... ape pun cuba lagi sehabis daya berjimat.... nasihatkan untuk diri sendiri jugak...

nabila zaremi said...

susu pampers barang dapur..fuhh..nie la yang boleh juling mata tiap2 bulan..

ayahmamilisa said...

alahai banyak barang naik ye..mamilisa tak perasan lagi pasal blom beli barang umah..biasa ujung bulan baru beli..time tu baru dapat compare harga..
tu la..memang kena lebih berjimat cermat lagi skarang..

Nur Zulya said...

Ayu & mamilisa,kita kena tingkatkan lagi prestasi untuk berjimat :p
Nabila : list barang tu yang paling penting kan.so far pamper maintain lagi harganya.