08 October 2013

Kebaikan Rooibos Tea (Teh Merah)





Kaedah penggunaannya,boleh diminum atau dibuat mandi.

Teh ini tiada kafein, tapi masih mengandungi sedikit 'tanin' . Tanin menghalang penyerapan zat besi , jadi sangat tidak baik untuk penghidap ANEMIA. Tanin juga tidak bagus untuk penghidap MIGRAIN.

Boleh dibeli di Cosway atau kedai organik. Teh organik adalah lebih bagus.
 

Roiboos adalah satu satu agen detox, yang membantu penyingkiran toxin dan SAKI KEPALA adalah kesan sampingan dari detox.Ini adalah kerana sebahagian untuk menarik diri daripada unsur-unsur ketagihan dalam diet kita.

Untuk membantu mengurangkan sakit kepala, perbanyakkan minum air.Air akan membantu peredaran darah yang lebih baik dan kurangkan gejala-gejala sakit kepala. Selain itu,kurangkan makanan dan minuman yangg memburukkan keadaan sakit kepala : caffein/gula/garam berlebihan etc

Untuk sistem penghadaman,pastinya AKAN BERI KESAN (samada yang sangat minima atau sebaliknya) sebab detox sendiri membawa maksud "menyingkirkan", maka ia akan flush out dalam pelbagai bentuk (salah satu cara semestinya melalui sistem pencernaan)

Jika mengalami kesan sampingan detox yang berat seperti diarrhea, muntah-muntah, pening yang keterlaluan, mohon hentikan serta merta pengambilan "detox diet" dan jumpa doktor untuk rawatan lanjut.


Rooibos tea juga merawat masalah gegata.

Untuk info lanjut, http://www.rooibos.ch/rooibosinfo.html.

Sumber info : Grup Nutrisi Remedi Alami Malaysia (GNRAM)

No comments: