07 March 2013

Menutup Aurat

Sebelum memeluk agama Islam, banyak kali saya berfikir bila masa yang sesuai untuk bertudung.
Bila saya tanya pendapat orang lain,mereka katakan ikut kata hati saya. o.O

Saya berfikir kalau terus bertudung nanti takut buka tudung suka hati.Kalau kemudian nanti baru bertudung saya berfikir nanti susah nak sesuaikan diri.Betapa naifnya sebab tak tau menutup aurat itu adalah wajib dan hanya tahu aurat tu adalah bertudung dan berpakaian sopan.

Selepas selesai urusan di Perkim,saya berniat untuk teruskan bertudung.Lagi pun dah lama saya impikan untuk bertudung macam orang lain.Setiap malam saya belajar pakai tudung untuk keesokkan harinya.Setiap bulan juga saya beli tudung baru.Seronok ada pengalaman indah macam ni.Terasa diri sangat dihormati bila bertudung.

Alhamdulillah sehingga kini saya bertudung untuk menutup aurat.

No comments: