26 November 2011

Doa Akhir Tahun

DOA AKHIR TAHUN... #AZR :)

Doa ini dianjurkan untuk dibaca sebanyak 3kali iaitu pada waktu akhir Asar dihari ke 29 atau 30 Zulhijjah..

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم

Wahai Ya Allah,
Larangan apa pun dari-Mu yang telah ku lakukan pada tahun ini,
Sedang aku tidak bertaubat darinya,
dan Engkau bersikap penyantun kepada ku padahal Engkau berkuasa untuk menghukum ku,
dan Engkau telah menyeruku untuk bertaubat sesudah aku berani berbuat derhaka kepada-Mu..

Maka sesungguhnya sekarang aku memohon keampunan
kepada-Mu..
Ampunilah aku...

Dan hal-hal apapun yang Engkau redhai yang telah ku lakukan pada tahun ini,dan telah Engkau janjikan pahalanya kepadaku,
Maka aku memohon kepada-Mu,
Wahai Ya Allah,
Wahai Yang Mahamulia,
Wahai Yang Memiliki Kebesaran dan Kemuliaan,
Sudilah Engkau menerimanya,
Dan janganlah
Engkau putuskan harapanku kepada-Mu Wahai Yang Mahamulia..

Dan semoga Allah swt melimpahkan rahmat dan salam-Nya kepada junjungan kami Nabi Muhammad SAW juga kepada keluarga dan para sahabatnya..

Aamiin(3X) Ya Rabbal Alamin..

No comments: