27 December 2013

Detox Badan Anda - Perbezaan Antara Magnesium Sulfat Dan Magnesium Klorida

Salam Jumaat..
Hari tu mencari info tentang garam untuk detox dan terjumpa satu artikel tentang beza kedua-dua jenis magnesium ini.
Jom manfaatkan info ini.

"Menurut Daniel Reid , pengarang The Tao of Detox , magnesium sulfat , biasanya dikenali sebagai garam Epsom, cepat dikumuhkan melalui buah pinggang dan oleh itu sukar untuk mengasimilasikan .
Ini akan menjelaskan mengapa sebahagian kesan daripada mandi garam Epsom tidak bertahan lama dan mengapa anda memerlukan lebih banyak magnesium sulfat dalam mandi daripada magnesium klorida untuk mendapatkan keputusan yang sama.
Magnesium klorida mudah diasimilasikan dan dimetabolismekan dalam badan manusia.
Walau bagaimanapun , garam Epsom digunakan secara khusus oleh ibu bapa kanak-kanak autisme kerana kekurangan sulfat ,sulfat juga penting pada badan dan keluar menjadi sisa melalui air kencing kanak-kanak autistik.

Untuk tujuan detoksifikasi selular dan penyucian tisu,paling berkesan adalah magnesium klorida , yang mempunyai kesan perkumuhan yang kuat ke atas racun terperangkap dalam tisu badan , dan akan keluar melalui liang-liang kulit.
Ini adalah hidroterapi kuat yang menarik toksin daripada tisu-tisu , mengisi semula zat kepada "cecair penting" sel-sel dan mengembalikan magnesium selular untuk tahap yang optimum.
Magnesium Klorida selamat, dan digunakan pada seluruh tumbuh-tumbuhan dan bidang pertanian.
Ia tidak merengsa kulit pada kepekatan yang lebih rendah , dan kurang toksik daripada garam biasa.

Magnesium Klorida  bukan sahaja tidak berbahaya untuk tisu, tetapi ia juga mempunyai kesan yang besar ke atas aktiviti leucocytic dan fagositosis , maka ia adalah sesuai untuk rawatan luka luaran .


CARA UNTUK menambah atau menaikkan MAGNESIUM dengan CEPAT :

Makanan suplemen  mungkin yang pertama kita akan berfikir .
Walau bagaimanapun , tidak semua daripada kita boleh menyerap magnesium dengan cekap, terutamanya jika sistem penghadaman tersumbat dengan kekotoran terutamanya kepada golongan yang berumur 30 ke atas.
Walaupun ia sihat, jika terlalu banyak magnesium diambil secara lisan(suplemen) tetapi kurang diserap oleh badan ,akan mengakibatkan bertukar fungsi sebagai julap.

Cara yang paling popular untuk menambah magnesium dalam badan adalah mandi, semburan , atau urutan. Semburan badan dan urutan cara paling ekonomi untuk melakukannya.
Hanya sembur atau mengurut badan dengan minyak magnesium sekali sehari selepas mandi.
Biarkan ia selama 1 jam, atau semalaman jika anda boleh, dan anda akan rasa kesan yang melegakan dan ketegangan magnesium tidak lama lagi.

Untuk mandi dicadangkan menggunakan kepingan magnesium sebagai cara yang lebih ekonomi untuk hasil yang terbaik.
Menggunakan kira-kira 500g magnesium klorida dalam mandian, dan 250g dalam rendaman kaki.
Prosedur tersebut adalah yang paling bermanfaat sebelum tidur , kerana kelonggaran yang mendalam akibat daripada peningkatan dan magnesium dalam badan pasti akan menggalakkan tidur.


Sumber : http://www.magnesiumoil.org.uk/2011/02/magnesium-chloride-vs-magnesium-sulphate/

1 comment:

Unknown said...

"Menurut Daniel Reid , pengarang The Tao of Detox , magnesium sulfat , biasanya dikenali sebagai garam Epsom, cepat dikumuhkan melalui ... magnesiumsulfat.blogspot.de