03 May 2011

DIY veil saya tidak berjaya

(psstt..sila jgn baca post ni kpd sesiapa yg nk DIY veil)

alkisahnya bermula mcm ni.
saya dgn sukanya memilih kaler peach untuk baju nikah nti. masa beli tak penah pikir psl nk cri veil.
masa pegi butik pengantin aritu, try la tnya akak kt sna.
dukacitanya 'sori dik, kita tak ada veil kaler peach, kaler tu mmg ssh nak cari'
ya saya tau, sbb sblm ni pun mmg ada cari tmpt lain. ada kaler yg sama tp tak serupa.mcm mana tu? ada kaler jingga dorang ckp kaler peach, ada kaler pink pun dorang ckp peach..hatoi!!!
so, saya pun m'google la utk cari veil kalau2 ada tmpt boleh nak tempah.
tiba tiba.......
sy nmpk blog ni, faradiba
so awesome!!! dia buat veil sendiri..dia boleh kenapa saya tak boleh kan?
saya pun amik la measurement, amik list brg yg patut beli.
en.tunang pun da setuju tp dgn satu pertanyaan, sempat ke nak buat..ish,sempat apa,kan ada 2 bulan lagi.hik..hik..
operasi cari material bermula ~ kain net dan border lace.
tmpt pertama >gulatis SACC, cari kain net tak jmpa pula.jmpa border lace yg sgt cantik.kain cantik,hrga pun cantik > RM117.erkkk..
next, Nilai 3..
hampeh, tak ada apa2. kain lace dorang da buat kain pasang utk baju pengantin.
minta kain net dia bg kain chiffon.
nexttt lagik!!! JAKEL > kebetulan pula Jakel bt sale sempena labour day.
rambang mata mocik *_*
senang nak cari kain net kaler peach, RM38/meter. amik la 1 meter stgh utk keselamatan.mana la tau terkurang kain, takkan nak tampal pula.




lps tu cari border lace.. makkk!! harga dia, rm680 semeter. mmg berbaloi hrga mcm tu sbb mmg cantik sangat,da siap beads.
tnya la S.A tu, ada tak lace biasa shj..dia pun bawa pegi tempat kain tu.
wow!! semeter paling murah rm280..cakap ada sales, napa hrga dorang buat saya pengsan?
S.A tu pun tnya: napa akak tak beli yg ready made je?
saya pun jawab dgn yakin: ssh la nk cari kaler peach
S.A : adela kak,tggu ye saya cari dulu.
taraaaaaa...



sgt cantik!!! kain chiffon siap dgn beads lg, kaler pun ngam..serasi.
price : RM280
gulllpppp (:
En. tunang tersengih.
saya terlopong.
S.A senyum lebar memikirkn komisen yg dia dpt.
pikir punya pikir..amik jela. en tunang pun ckp, beli yang da siap la, tak payah nak pening2 kepala.
lagi pun ada diskaun, boleh dapat harga RM220.
tapi malang, kain net tak boleh refund. kecewa..pembaziran berlaku.
kami pulang dgn muka terpinga2.

CZ:pengajarannya, janganla cari kaler baju yg korang rasa ssh nk cari veil.

No comments: